Cele mai utile trucuri din Excel, ca să lucrezi mai eficient

de: Teodora Tudosie
19 11. 2019

Când vine vorba de tabele, Microsoft Excel este unul dintre cele mai folosite programe pentru așa ceva, însă munca poate deveni foarte obositoare.

Dacă ai lucrat în acest program, cu siguranță cauți o modalitate prin care să-ți ușurezi munca și să faci lucrurile să meargă cât mai repede. Atunci când ești prins între rânduri și coloane de cifre, care par să nu se mai termine niciodată, scurtăturile pe care le poți folosi sunt mai mult decât binevenite în programul oferit de Microsoft.

Ce trucuri poți folosi în Excel, ca să lucrezi mai eficient

Ai aici câteva trucuri pe care le poți face din tastatură ca să meargă treaba mai repede atunci când ai mult de lucru în program.

  • Pentru a selecta un rând întreg, apasă combinația de taste Shift + Spațiu
  • Pentru a selecta o coloană întreagă, apasă combinația de taste Ctrl + Spațiu
  • În cazul în care vrei să inserezi data din ziua respectivă în Excel, o poți face mai rapid prin combinarea tastei Ctrl cu tasta ; (punct și virgulă)
  • Ca să inserezi ora de la momentul respectiv, folosește combianția de taste Ctrl + Shift + ; (punct și virgulă)
  • Dacă vrei să afli suma unui grup de celule, o poți face mai simplu: selectează toate celulele și apoi apasă combinația de taste Alt și . (punct)
  •  Pentru a ascunde un rând pe care îl ai selectat, apasă Ctrl+9. Dacă vrei să ascunzi coloana pe care ai selectat-o, folosește tastele Ctrl+0 (zero)
  • În cazul în care vrei să vezi toate formulele pe care le-ai folosit în Excel, în celulele corespunzătoare, folosește combinația de taste Ctrl+`(este tasta din colțul din stânga al tastaturii, sub tasta Escape: valabil doar pentru tastatura în limba engleză)

Aceste trucuri îți vor face viața puțin mai ușoară atunci când vei fi nevoit să te lupți cu un tabel amplu în programul de la Microsoft.